En restaurant skal gi en eksklusiv opplevelse av mat og kultur, samtidig som den byr på komfort, kundeservice og nye inntrykk. Som regel er restauranten bevisst adskilt fra kjøkkenet, noe som skal øke gjestenes tilfredsstillelse og lojalitet. Men et lokale uten sjel er også et dystert lokale. Det kan hende det trenger mer liv.
Selv om du vil anerkjennes som en av landets beste kjøkkensjefer, så er det likevel det som ligger under det harde ytre som gjestene dine vil ha en del av. Hvem er du? Hvor kommer du fra? Hvordan kan vi bli mer kjent med deg?
Bruk av visuelle uttrykk
Det folk kan se i form av bilder og illustrasjoner er noe som ofte kan fortelle mer enn tusen ord. Med stilige rammer kan du fylle rommet med situasjons-beskrivende bilder. La bildene vise deg i fokus med duse farger i bakgrunn. Man kan endre bakgrunnen slik at den blir slørete, noe som vil fremheve deg i bildet.
Det trenger ikke være av en person, men en prosess. Det gir liv til bildene som man deretter stanser med robuste rammer på veggene. Kanskje noen små bilder i lobbyen, andre litt større i foajeen. Det største bildet kan rammes inn på en vegg i restauranten. Restauranten er deg og du er restauranten.
Bilder viser din identitet
Mange er kanskje redde for hva andre mener, men bilder kan lages så vakre uten at de trenger å bli for personlige. Det viktigste er å lage bevegelse i stillbildene, slik at gjestene nærmest kan føle hvordan det er på kjøkkenet en travel ettermiddag. Kjenne de deilige luktene av fois gras og gåselever. Den søte duften av crême brulée og danderte kirsebær. Alt lages lekkert innrammet som en tallerken.
Rammer viser en meny
Rammene rundt bildene skaper et univers, en verden som er din virksomhet, det som skal til for å lykkes i hverdagen.Alt det du drømte om i et og samme bilde. Symbolikken er stor, og den kan du bruke til noe positivt. Si det med bilder du rammer inn. Det kan bli din plakatbar med deg, dine ansatte og dine redskaper. Gjør det lekent, men gjør det bevisst.